Skövde KIK och Trädgårds anfall

I dag har jag genomfört min första träning med Skövde KIK.
Jag var lite nervös inför träningen. Men när jag väl var på plats och träffade mina nya lagkompisar och tränare, kändes allt mkt bättre. Alla var Super-trevliga och de hade verkligen en bra lagstämning.
Regnet vräkte ner under hela träning och jag var helt klart genomvåt från topp till tå efteråt. Inte nog med det, jag hade gräs överallt, men det gjortde i och för sig inte så mkt.
På träningen gjorde de en massa saker som jag inte gjort förut. Jag måste ha sett rolig ut när jag gjorde ett tappert försök att göra likadant som de.


Senare på eftermiddagen gjorde jag ett anfall mot trädgården och dess buskar och blommor.
Inte så himla kul, men det behövdes. Trädgården är nämligen lite vildvuxen och då menar jag det.
Mamma var väl inte så nöjd med min insatts mot hennes rabatt-blommor.
Det jag svarade då var att: Det är jag som bor närmast blommorna, därför bestämmer jag hur de ska se ut.


Jag och Syrran fick sedan lite tråkigt och tog därför fram singstar och sjöng "stångad av ett formbröd" med Fångad av en stormvind melodi.


Dagens Citat mellan ajax och maria:

Maria: Ajax, varför har du så stora öron?
Ajax: För att jag ska kunna höra dig bättre
Maria: Ajax, varför har du så stor nos?
Ajax: För att jag ska kunna känna lukten av dig bättre.
Maria: Ajax, varför har du så stora tänder?
Ajax: För att jag ska kunna tugga på Nisse bättre. ( Nisse, ajax`s nya leksaksapa)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0