vuxenpoäng

Vuxenpoäng, eller kort gott VP. Det är vad jag försöker samla på mig allt mer och mer. Och visst har jag lyckats att skrapa ihop några få poäng idag när jag tog tag i min papperslåda, sorterade upp de pappren som skulle sparas och satte in dem i en pärm. I själva verket är det en baggis om man jämför med dagens ävenetyr, att "övningsköra" bil i pappas sällskap. Jag fick till en sån rivstart, att allt jag hörde från sätet bredvid var "herrejävlar" . Jag gör iallafall små framsteg,( jag betonar små) och det var ju ett mirakel isig, att jag och pappa inte blev osams. Men det e de jag pratar om, och det kallas kort och gott  för VP. 

__________________________________
Till dagens aha-upplevelse, eller rättare sagt aha-läsning
Idagens aftonbladet (dagens aftonbladet?) Hur som helst, där står det om de kinesiska åren och vilket tecken man i såfall är född i. Kan ni gissa vilket djur/tecken som är mitt och alla andra 91:ors

- Det kallas för fårets år, 1991


Kommentarer
Postat av: Angelica

Ella för LAMMETS år som vi sajja här pa öjn

2008-08-07 @ 18:13:30
URL: http://angelicahafdelin.blogg.se/
Postat av: Anonym

Men det passar ju bra här på gotland, där vi har så mkt får. Faktiskt 55000, lika många människor som får:p Visste jag inte innan utan pappa sa det nu^^

2008-08-14 @ 16:28:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0