Kalla det vad du vill

Det finns två versioner, en mer elak och en lite snällare, om följande:

Här är den lite snällare:

Etthundraåttiotre dagar, det blir långt när man skriver det.
Det är lika lång tid som 26 veckor eller för att vara mer exact, ett halvår, sex månader.
Det är så länge som jag har bott i Skövde.

Det är lång tid.  Att tid kan vara så olika. 
I bland har bara en dag känts som en "helvetes evighet" lika mycket som flera dagar passerat som en sekund ( nu överdrev jag lite). Men du förstår poängen.
Visst har jag längtat "hem" till gotland och det gör jag fortfarande, men inte på samma sätt.


Den lite elakare:

Etthundraåttiotredagar, 26 vekor, sex månader. Kalla det va f*n du vill. Dt är ett helt j**la halvår.


Då var det sagt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0