Fotbollsskolan

Idag har jag tilllbringat min andra dag på Lillegårens IP som fotbollsskoleledare, riktigt kul faktiskt. Jag jobbar i hop med Sofie och därmed har vi två ansvaret för 18 härliga små tjejer.
Dessa dagar har varit väldigt bra, visst att det flippiat ur ibland och nästan uppnått det ultimata kaoset, men kul har vi haft i allafall. Lunchen idag, var ibland den mest sjuka jag har varit med om på väldigt länge. Det är ju nämligen så, att Skövde AIK har sin fotbollsskola samtidigt som vi, vilket gör att vi käkar samtidigt som dem. Hur som helst, det slutar med att alla våra små tjejer springer efter Edda eller ropar "storm" högt och lågt. Inte heller orkade ngn av ledarna diska " efter att ha diskat" fast det stod miljoner tallrikar kvar ( nu tog  jag nog i lite) så jag tog tag och diskade som bara den, sen gav jag upp sa åt Edda att diska de sista fem tallrikarna, vilket han svarade med att säga att han var bättre i matte. Aja, dagen har varit helt ur balans om man säger så.....

Igår kom TV4 Skaraborg och gjorde ett repotage om " fotbollsskolan" men självklart så var inslaget inte med på TV, utan istället visar man Cowboymästaren ute på skaraborgsslätten. Hallå?? säger jag bara. vad är det för fel på vissa?
Har ytterliggare två dagar kvar som skall fyllas med fotboll. Undra vad jag och Sofie ska hitta på egentligen?? Hmmm, vi får fundera lite. Men det blir med all säkerhet lite skott och inlägg i morgon, resten får jag och Sofie lösa iefterhand.
 

seee yaa later....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0