Tid över...

... Det är vad jag har, för tillfället iallfall. Inte har jag några läxor eller prov. Inte några uppsatser att skriva.  Behöver jag tillägga att jag är träningsfri idag?
Detta betyder att jag har tid över, så här mycket fritid har jag nog aldrig haft. Jag gör verkligen ingenting. Det är nästan så att jag blir mörkrädd.

Dagen började med friskvårdsmassage vid 09.35, Lunch vid 10.50 och Gympa vid 12.10 och vipps vid 14.10 var skoldagen slut. Dagens gympalektion bestod av streetbasket och bålträning med pilatesboll. Det sistnämnda utövades till 90-talsgruppen Aqua och I´m a barbiegirl, som det nynnandes med till på alla håll å kanter i klass ID3b.

Nu när jag plöstsligt har ett liv (tid alltså) till å göra annat har jag passat på, att ut och gå långpromenader med Ajax och bakat kladdkaka. Låter kanske supertöntigt, men jag blir rastlös av att inte göra något. Hinner numera se på TV. Igår satt jag som fastklistrad framför "färjan" och blev därmed kär i den åländska dialekten. Jag har aldrig tidigare tänkt på hur sött åländska låter. Jag kommer maniskt att följa färjan, speciellt nu när jag har tid. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0