Året som gått - 2009

Nu var det återigen dags för min årskrönika. Det betyder att ytterliger ett år har gått.  Min årskrönika är en kort summering av året som gått -2009 och du är hjärtligt välkommen att ta del av den.


Januari: Året och skolan startar med fotboll, bland annat deltar jag i en träning där Hammarbys förre tränare Tony Gustavsson håller i träningen. Pappa passar på att dra till singapore och Agge till Thailand, kvar hemma var jag och termometern visade på 10 minus. Klass ID2b åkte en sväng till Göteborg och studerade konst, ingen vidare hit. Januari avslutades med Idrottsgalan.




Februari: I skarven mellan januari och februari hade Frida och henns kille inflyttningsfest, som sedan avslutas på Bogrens. Februari månad bestod desutom av fystester till kravprofilen och tillslut töade snön bort.

Mars: Mars inleddes med två studiedagar i rad,  en riktig höjdare! Därefter begav sig ID2b på en liten trip till huvudstaden, där ett besök i riksdagen och på Dramaten väntade. Tyvärr var föreställningen på dramaten på tre och en halv timme inte särskilt givande.  Ett besök på Bosön hanns med, där fick vi smygtitta på DIF:s träning. Familjen Pe passade ckså på att drena sin trädgård, vilket gjorde att vi under ett antal veckor hade en vallgrav och mur av gjord rund huset. Men den absolut bästa händlesen under mars var övergången till Ulvåkers IF.



April: April, en förjävlig månad med mängder av läxor och prov. En av glimatarna var helt klart påsklovet, som spenderades på torsholma. Den andra var träningslägret med Ulvåkers IF i Danmark, för inte tala om seriestarten.



Maj: Hela maj var ett mysterium, allt gick fort, väldigt fort. Men det som är värt att minnas från denna månad är min A-lagsdebut i div. 3 med Ulvåker. Jag firade min 18-årsdag och pappa roar sig med att sätta fast en girafftuta på mitt cykelstyre. Matte C-kursen tog äntligen slut och en liten hagelskur faller ner över Skövde.



Juni: Inledde juni med att, redan den första juni, lämna in det allra sista skolarbetet för årskurs två. Mycket befrinande! Därefter dröjde det ungefär två veckor innan det var dags för skolavslutning och sommarlov. Firade sedan midsommar på Torsholma. Mitt i allt detta klämde jag in en halkkörning.



Juli: Åkte "hem" till öjn och jobbade under några fartfyllda veckor med en mängder av bus. (Dessa veckor finns mer noggrant beskrivna under summer update).

Augusit: I början av augusti klarade jag både teoriprovet och uppkörningen, vilket betydde att jag fått KÖRKORT. Den 6:e augusti kunde jag äntligen, efter mycket jobb sätta mig i bilen och köra helt på egen hand. Agge och jag åkte under augusti en sväng till stockholm och spanade in Café Opera. Därefter började skolan och de fina orden...

Vem vill gå i ettan nu? Igen, Igen.
Vem vill gå i ettan nu? Ingeningen alls!
Vem vill gå i tvåan nu? Igen, Igen. Vem vill gå i tvåan nu? Ingeningen alls!
Vem vill gå i trean nu? Alla, alla! Vem vill gå i trean nu? Alliallihop, Alliallihop!

... sjöngs i matsalen på västerhöjd. En av de allra första lektionerna var "lövplockning" på naturkunskapen. En oförglömlig lektion.


September: Inleddes som vanligt med Idrottsprogrammets årliga brännbollsturnering och självklart så vräkte regnet ner. Dans och gestaltningen drog igång och Fia och jag buggade loss för fullt varje fredagsmorgon hela september. I slutet av månaden blevdet klart att vi i Ulvåker har gick upp till div.2, vilket firades med en stor lagfest, som självklart avslutades på Bogren! Kvällen efter var det bara att dra på sig partyskorna igen och fira att det endast var 250-dagar kvar till studenten. Skoldagen, följande dag var en måndag med ett tungt huvud.

Oktober:Vart tog oktober vägen? Ingen aning. Det hände inte särskilt mycket, men en utgång för att fira Malins födelsedag hanns med. En viktig grej, som är värt att nämna är att studentmössan beställdes. Agge kom desutom förbi och hälsade på.




November: November var något mer händelserik än oktober. Det var långledigt från skolan, lörd-tisd. Därför passade det perfekt att på måndagen fira 200 dagar kvar till studenten. Det spelades desutom fustal i Oden Cup, där vi slutade på en delad tredjeplats och några helger senare blev det en fjärdeplats i futsal dm. Inte illa. Pappa, mamma och jag drog också en sväng förbi IKEA i Jönköping för att julhandla.

December: I december pyntade ID3b a-huset och julstämningen kom på topp. Hemma bakade jag allt från julgodis till pepparkakor. Vi klädde som vanligt granen på mammas födelsedag den 16:e decmber. Dansdagen klarades av utan några större problem. Familjen firade sedan julen hos mommo och året avslutade med en älg i trädgåreden och jag firade sedan det nya året med nyårsfest hemma hos Linda i skara.




Jag vill härmed tacka alla mina trogna läsare, för erat flitiga läsande under året som gått. Jag hoppas att ni även i år kommer att  fortsätta att följa bloggen.
I och med detta önskar jag er en god fortsättning och välkommen in i det nya året, året 2010.


Kram Johanna


Kommentarer
Postat av: Li

Vad kul att läsa om ditt år vännen! och vilken fin bild på dig :) bara en termin kvar av gymnasiet nu.. det är så konstigt! Saknar dig, kram

2010-01-03 @ 15:03:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0